nauka

Są to zajęcia edukacyjne, których celem jest uzyskanie, uzupełnienie i doskonalenie umiejętności lub/i kompetencji szkolnych w celu dokonywania zmian w nauce. Jest to wspomaganie rozwoju poznawczego i emocjonalnego dziecka, skuteczności w uczeniu się i działaniu. Na zajęciach, omawiane i wzmacniane są umiejętnosci z obszaru: motywacji do nauki, koncentracji, technik uczenia się, radzenia sobie ze stresem i kreatywności. Zajęcia trwają 50 – 60 minut.

W ramach zajęć proponuje się trening umiejętności mający na celu:

  • Zwiększenie motywacji do pokonywania trudności
  • Poznanie i wykorzystanie efektywnych sposobów komunikacji
  • Urealnienie samooceny, wykorzystanie mocnych stron

Zwiększenie efektywności uczenia się poprzez:

  • Poprawę koncentracji na zadaniach
  • Wykorzystanie mnemotechnik
  • Ćwiczenie umiejętności kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów
  • Ćwiczenie umiejętności autoprezentacji

Wskazania do psychoeduakcacji:

  • trudności w nauce;
  • niska motywacja do nauki;
  • trudności w skupieniu i koncentracji;
  • dysleksja rozwojowa;
  • dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej;
  • specyficzne trudności w uczeniu się uniemożliwiające uzyskanie osiągnięć wynikających z posiadanego potencjału intelektualnego;
  • inteligencja przeciętna i niższa niż przeciętna;
  • zakłócenia funkcji wzrokowych i słuchowych;
  • zakłócenia i opóźnienia rozwoju ruchowego razem z zakłóceniami procesu lateralizacji;
  • zaburzenia rozwoju procesów emocjonalno – motywacyjnych;
  • zaburzenia mowy;
  • zaburzenia zdolności matematycznych;
  • zaburzenia dynamiki procesów nerwowych.