Trening efektywnego uczenia się
– dla klas uczniów IV-VIII
– dla uczniów szkoły ponadpodstawowej
Pomóż swojemu dziecku pokonać problemy z nauką, tak aby uczyło się szybciej i łatwiej oraz by stało się bardziej samodzielne!
Rok szkolny jest pełen wyzwań nie tylko dla uczniów, ale również rodziców. Zwłaszcza tych, których dzieci mają trudności z nauką, a w szczególności z koncentracją, zapamiętywaniem, czytaniem i pisaniem. Takim dzieciom przyswajanie wiedzy zajmuje więcej czasu niż innym i często wymagają dodatkowego wsparcia. Dla niektórych rodziców oznacza to nawet kilka godzin wspólnego odrabiania lekcji. Koncentracja jest kluczem do nauki. Jeśli dziecko ma problemy z koncentracją, uczenie się sprawia mu bardzo dużo problemów i jest nieefektywne. Gdy dziecko nauczy się ignorować rozpraszacze będzie potrafiło utrzymać uwagę na lekcji i klasówce, gdy jego czas skupienia uwagi się wydłuży będzie w stanie szybko i efektywnie pracować i uczyć się, gdy poprawi się natężenie uwagi dziecka mózg się „wyostrzy” i będzie lepiej przyswajał, kojarzył, łączył i zapamiętywał.
Jeśli zauważyliśmy, że dziecko ma problemy z uczeniem się, nie powinniśmy tego lekceważyć.
Program zajęć.
-
Łamiemy bariery.
- poznajemy i integrujemy się,
- ukazanie pozytywnych cech osobowości,
- dostarczenie dzieciom poczucia bezpieczeństwa, otwartości i szczerości.
- Czy wiemy co to znaczy uczyć się?
- zmiana nastawienia dzieci do uczenia się,
- kształtowanie pozytywnego myślenia o uczeniu się i o własnych możliwościach,
- dostarczanie konkretnej wiedzy i technik usprawniających funkcjonowanie w sytuacjach szkolnych.
- Jak działa nasza naszą pamięć?
- stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu procesu uczenia się,
- pobudzanie ukierunkowanej aktywności.
- Mapa myśli – jak ją tworzyć?
- aktywizacja pamięci, wyobraźni i twórczego myślenia,
- nabywanie umiejętności nowego sposobu notowania, tworzenia map myśli, notatek graficznych.
- Mnemotechnika – co to takiego?
- nabywanie umiejętności nowego sposobu zapamiętywania.
- Jak się uczyć do sprawdzianów?
- nabywanie umiejętności planowania nauki i właściwego powtarzania materiału.
- Praca domowa – koszmar każdego ucznia.
- rozwijanie motywacji do odrabiania zadań domowych,
- ważne zasady przy odrabianiu pracy domowej.
- Poznajemy zasady sprawnego i efektywne uczenie się?
- zmiana nastawienia do uczenia się,
- kształtowanie pozytywnego myślenia o uczeniu się i o własnych możliwościach,
- poznanie warunków i zasad efektywnego uczenia się.
- Jak rozwijać swoją kreatywność?
- stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwojowi kreatywności,
- aktywizowanie twórczych procesów myślowych.
- Uczyć będziemy się przez całe życie.
- zmiana nastawienia do uczenia się,
- kształtowanie pozytywnego myślenia o uczeniu się i o własnych możliwościach,
- objaśnienie koncepcji uczenia się przez całe życie.