Są to zajęcia edukacyjne, których celem jest uzyskanie, uzupełnienie i doskonalenie umiejętności lub/i kompetencji szkolnych w celu dokonywania zmian w nauce. Jest to wspomaganie rozwoju poznawczego i emocjonalnego dziecka, skuteczności w uczeniu się i działaniu. Na zajęciach, omawiane i wzmacniane są umiejętnosci z obszaru: motywacji do nauki, koncentracji, technik uczenia się, radzenia sobie ze stresem i kreatywności. Zajęcia trwają 50 – 60 minut.
W ramach zajęć proponuje się trening umiejętności mający na celu:
- Zwiększenie motywacji do pokonywania trudności
- Poznanie i wykorzystanie efektywnych sposobów komunikacji
- Urealnienie samooceny, wykorzystanie mocnych stron
Zwiększenie efektywności uczenia się poprzez:
- Poprawę koncentracji na zadaniach
- Wykorzystanie mnemotechnik
- Ćwiczenie umiejętności kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów
- Ćwiczenie umiejętności autoprezentacji
Wskazania do psychoeduakcacji:
- trudności w nauce;
- niska motywacja do nauki;
- trudności w skupieniu i koncentracji;
- dysleksja rozwojowa;
- dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej;
- specyficzne trudności w uczeniu się uniemożliwiające uzyskanie osiągnięć wynikających z posiadanego potencjału intelektualnego;
- inteligencja przeciętna i niższa niż przeciętna;
- zakłócenia funkcji wzrokowych i słuchowych;
- zakłócenia i opóźnienia rozwoju ruchowego razem z zakłóceniami procesu lateralizacji;
- zaburzenia rozwoju procesów emocjonalno – motywacyjnych;
- zaburzenia mowy;
- zaburzenia zdolności matematycznych;
- zaburzenia dynamiki procesów nerwowych.