Trening efektywnego uczenia się

– dla klas uczniów IV-VIII

– dla uczniów szkoły ponadpodstawowej

Pomóż swojemu dziecku pokonać problemy z nauką, tak aby uczyło się szybciej i łatwiej oraz by stało się bardziej samodzielne!

Rok szkolny jest pełen wyzwań nie tylko dla uczniów, ale również rodziców. Zwłaszcza tych, których dzieci mają trudności z nauką, a w szczególności z koncentracją, zapamiętywaniem, czytaniem i pisaniem. Takim dzieciom przyswajanie wiedzy zajmuje więcej czasu niż innym i często wymagają dodatkowego wsparcia. Dla niektórych rodziców oznacza to nawet kilka godzin wspólnego odrabiania lekcji. Koncentracja jest kluczem do nauki. Jeśli dziecko ma problemy z koncentracją, uczenie się sprawia mu bardzo dużo problemów i jest nieefektywne. Gdy dziecko nauczy się ignorować rozpraszacze będzie potrafiło utrzymać uwagę na lekcji i klasówce, gdy jego czas skupienia uwagi się wydłuży będzie w stanie szybko i efektywnie pracować i uczyć się, gdy poprawi się natężenie uwagi dziecka mózg się „wyostrzy” i będzie lepiej przyswajał, kojarzył, łączył i zapamiętywał.

Jeśli zauważyliśmy, że dziecko ma problemy z uczeniem się, nie powinniśmy tego lekceważyć.

Program zajęć.

  1. Łamiemy bariery.
  • poznajemy i integrujemy się,
  • ukazanie pozytywnych cech osobowości,
  • dostarczenie dzieciom poczucia bezpieczeństwa, otwartości i szczerości.
  1. Czy wiemy co to znaczy uczyć się?
  • zmiana nastawienia dzieci do uczenia się,
  • kształtowanie pozytywnego myślenia o uczeniu się i o własnych możliwościach,
  • dostarczanie konkretnej wiedzy i technik usprawniających funkcjonowanie w sytuacjach szkolnych.
  1. Jak działa nasza naszą pamięć?
  • stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu procesu uczenia się,
  • pobudzanie ukierunkowanej aktywności.
  1. Mapa myśli – jak ją tworzyć?
  • aktywizacja pamięci, wyobraźni i twórczego myślenia,
  • nabywanie umiejętności nowego sposobu notowania, tworzenia map myśli, notatek graficznych.
  1. Mnemotechnika – co to takiego?
  • nabywanie umiejętności nowego sposobu zapamiętywania.
  1. Jak się uczyć do sprawdzianów?
  • nabywanie umiejętności planowania nauki i właściwego powtarzania materiału.
  1. Praca domowa – koszmar każdego ucznia.
  • rozwijanie motywacji do odrabiania zadań domowych,
  • ważne zasady przy odrabianiu pracy domowej.
  1. Poznajemy zasady sprawnego i efektywne uczenie się?
  • zmiana nastawienia do uczenia się,
  • kształtowanie pozytywnego myślenia o uczeniu się i o własnych możliwościach,
  • poznanie warunków i zasad efektywnego uczenia się.
  1. Jak rozwijać swoją kreatywność?
  • stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwojowi kreatywności,
  • aktywizowanie twórczych procesów myślowych.
  1. Uczyć będziemy się przez całe życie.
  • zmiana nastawienia do uczenia się,
  • kształtowanie pozytywnego myślenia o uczeniu się i o własnych możliwościach,
  • objaśnienie koncepcji uczenia się przez całe życie.