About Me
Agata Kruk – psycholog dziecięcy, specjalista w zakresie psychodietetyki
Wykształcenie psychologiczne na kierunku psychologia rozwojowa i wychowawcza zdobyłam na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Ukończyłam również studia podyplomowe Diagnoza Kliniczna Dziecka i Jego Rodziny na Uniwersytecie Warszawskim oraz Psychodietetykę na SWPS, szkolenie z Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Centrum CBT oraz liczne kursy z zakresu rozwoju psychospołecznego dzieci. Przez wiele lat pracowałam w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie, zajmując się m. in orzecznictwem specjalnym, a także w żłobku. Obecnie pracuję w szkole podstawowej
Specjalizuję się w pomocy psychologicznej :
– dzieciom w wieku szkoły podstawowej, które zmagają się z trudnościami emocjonalno-społecznymi (niska samoocena, obniżony nastrój, nieśmiałość, stany lękowe, trudności w relacjach rówieśniczych). Prowadzę także terapię z dziećmi mającymi problemy z nadwagą i otyłymi. Pracuję we współpracy z rodzicami, ponieważ to oni mają decydujący wpływ na jadłospis swoich dzieci. Bardzo często problemy z nadmiernych objadaniem wynikają z trudności dzieci w sferze emocjonalno-społecznej.
– rodzicom, którzy mają trudności w wychowywaniu swoich dzieci i konsekwentnym stawianiu im granic, niepokoją się ich rozwojem lub gdy mają trudności z akceptacją swojego dziecka. Pomagam w sytuacji, kiedy rodzice mają odmienne metody wychowawcze, a także, tym, którzy chcieliby rozwijać pozytywne relacje między rodzeństwem.
– osobom dorosłym z nadwagą i otyłością, którzy chcieliby zmienić swoje nawyki żywieniowe poprzez większą uważność i refleksję nad swoim zachowaniem bazując na dziedzinie wiedzy z zakresu psychodietetyki.
Psychodietetyka łączy w sobie elementy psychologii, dietetyki, nutrigenetyki, kultury fizycznej i medycyny. Zwraca uwagę na wpływ czynników psychologicznych na zachowania żywieniowe, jednocześnie podkreśla rolę dwukierunkowego związku pomiędzy jedzeniem, a emocjami i zachowaniami człowieka. W procesie terapeutycznym niezbędne jest podjęcie świadomej decyzji przez pacjenta o gotowości wprowadzania stopniowych zmian w swoim dotychczasowym sposobie jedzenia i aktywności fizycznej.
W codziennej pracy z dziećmi radość sprawia mi odkrywanie ich potencjału psychicznego , a w pracy z osobami dorosłymi satysfakcję sprawia mi zauważenie przez pacjenta, że może świadomie wpływać na swój styl życia, pielęgnując postawę wdzięczności i uważności, skupiając się tym samym na pozytywnych aspektach swojego życia.